spacechanges



Changes to the Space System

Ships sensors have been overhauled. Each ship's sensor range is dependent, by
default, on its size and has two distinct ranges: the long-range sensor range
used by radar and the short-range sensor range used by scanner, which is also
the target range. Radar range is default 3x the scanner range. Tangentially,
weapons range is now dependent on the ship's size and weapon type, while
damage has not been changed and is still dependent on the ship size. Nothing
has changed with the combat system, only the ranges have been updated.

A new star system astronomy has been added. Each planet will now have an orbit
around the star, and the star will have a position in the system. Ships will
now no longer be destroyed by getting too close to the star. We will slowly
be migrating star systems from the classic layout to the new layout, each with
new minor planets and moons.

Minor pirates have been introduced. Pirates will now spawn in the system over
major planets (those that appear in the planets list) that have low control.
Pirate fleets will be aggressive and will attack any ship they see. Their size
will be dependent on the size of the ships in the system at the time.

Radar and status interfaces have been updated to reflect the new sensor system.

Planets list and showplanet have been updated to reflect the new star system
astronomy.
Back to Help